Czy warto prowadzić sklep odzieżowy?

Marzec 10 2015 05:31PM

W każdym mieście jest przynajmniej kilka mniejszych lub większych sklepów odzieżowych. Nie wszystkie jednak miały łatwo od początku i musiały ciężko pracować na swój sukces. Czy warto inwestować w taki biznes? Czy Internet pomoże osiągać większe zyski?

sklep odziezowy

Obecnie największe triumfy i fale popularności zyskują duże sieci handlowe, które proponują konkurencyjne ceny i produkty dobrej jakości. Mali przedsiębiorcy mają zatem dużym problem z dotarciem do wielu osób, pozyskaniem stałych klientów oraz osiąganiem satysfakcjonujących przychodów. Aby uniknąć problemy i osiągać sukcesy biznesowe warto pamiętać o kilku istotnych kwestiach.

Przede wszystkim należy zadbać o zakup lub wynajęcie powierzchni handlowej w ścisłym centrum lub ruchliwej lokalizacji (duże osiedle, droga dojazdowa). Należy jednak dobrze przemyśleć sprawę i przeanalizować wszystkie wady i zalety. Nie da się ukryć, że doskonałe miejsce to również bardzo duże opłaty. Często przekraczają miesięczne obroty i stanowią ogromne wyzwanie dla samych właścicieli. Najbardziej cenią się duże centra handlowe oraz lokale w rynku. Czasami lepiej z tego zrezygnować i strategicznie podejść do tematu, np. wybrać tańszą, ale zabytkową i uczęszczaną część miasta. Aby biznes przynosił pieniądze konieczne są szczegółowe kalkulacje, oszczędności i właściwe inwestowanie. Nie warto tracić funduszy na miejsce w galerii handlowej i walczyć z żarłoczną konkurencją. Lepiej spokojnie startować z pomysłami i czekać na indywidualnych klientów bez stresu i zbędnych nerwów.

Bez wątpienia ogromne znaczenie ma właściwy wystrój wnętrza oraz wybór towarów. W branży odzieżowej najwięcej sprzedaje się ubrań oraz dodatków damskich. Dlatego najlepiej rozbudować i zadbać właśnie o tą sekcję.

Na starcie lepiej nie straszyć wysokimi cenami, które nie są adekwatne do jakości oraz wykonania ubrań. I tak w wielu przypadkach marża wynosi nawet 50%. Opłaca się robić sezonowe promocje, przyciągać mniej zamożne osoby, zachęcać rabatami, kartami lojalnościowymi oraz ciekawymi możliwościami.

W dzisiejszych czasach warto oferować swoje usługi również w Internecie. To tam znaleźć można wielu zainteresowanych oraz reklamować działalność bez ponoszenia ogromnych kosztów. Wielu przedsiębiorców uważa, że nawet 70% zysków pochodzi z zakupów dokonywanych na stronach internetowych. Nie można zatem zaniedbywać miłośników wirtualnych zakupów i zapewnić im komfortowe rozwiązanie.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Branża PR w Polsce szybko się rozwija

    Polski rynek PR rośnie w tempie ok. 9 proc. rocznie. To trzykrotnie szybciej niż...

  • Polacy wśród internautów najczęściej blokujących reklamy

    Na całym świecie ponad 200 mln internautów blokuje reklamy w przeglądarkach....

  • Ponad 7,5 mln polskich internautów blokuje reklamy

    Liczba polskich internatów blokujących reklamy szybko rośnie i przekracza już...

  • Dzieci spędzają średnio około 18 godzin tygodniowo w internecie

    Ponad połowa dzieci w wieku 10–15 lat ma urządzenia mobilne z dostępem do...

  • Większość internautów akceptuje mniej agresywne reklamy w sieci

    Reklama w internecie jest akceptowana przez większość odbiorców, o ile nie utrudnia...

  • Agencje PR nie są obecne w spółkach Skarbu Państwa

    Automatyzacja treści i schyłek mediów opiniotwórczych to jedne z ważniejszych...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.