Najpopularniejsze produkty FMCG

Styczeń 29 2016 11:09AM

Każdy, kto otwiera swój punkt sprzedaży detalicznej, chce mieć jak największy obrót, a co za tym idzie, dobry zarobek. Aby to osiągnąć, trzeba posiadać towar chętnie kupowany przez nabywców.

Jak pokazują wszelkie statystyki oraz zwykła praktyka, największy obrót generuje handel towarami szybko zbywalnymi, czyli FMCG (to skrót od angielskiego określenia fast-moving consumer goods, więcej informacji tutaj). Są to przede wszystkim produkty spożywcze, które każdy człowiek nabywa codziennie, jak i chemia gospodarcza oraz artykuły higieniczne. Towary tego typu mają niewielką cenę, w związku z czym marża na nich jest nieduża, jednak duża ilość sprzedawanych produktów pozwala na osiągnięcie satysfakcjonującego przychodu, a co za tym idzie, zysku na czysto.

Co najlepiej sprzedawać? Napoje, chleb, masło, mleko, papierosy oraz przekąski dla dzieci – te produkty od lat są pewniakami w każdym sklepie. W ostatnich latach obserwuje się duży wzrost zainteresowania konsumentów gotowymi produktami, jak np. paczkowane pierogi czy też plasterki wędliny. Ma to związek ze zmianą stylu życia. Obecnie poświęca się więcej czasu na pracę kosztem zajęć domowych, dlatego też klienci wolą kupić gotową potrawę, która wymaga odsmażenia lub podgrzania w kuchence mikrofalowej, niż poświęcać czas na przygotowanie posiłku od początku do końca. W lecie warto zaopatrzyć sklep w lody oraz większe ilości napojów, a zwłaszcza wód mineralnych, które cieszą się równie wielką popularnością jak i napoje gazowane.

Wśród artykułów należących do kategorii chemii gospodarczej niezmienną popularnością cieszą się wszelkiego rodzaju produkty toaletowe, jak mydła, a także proszki do prania oraz płyny do zmywania naczyń. To niezbędne rzeczy w każdym domu i mieszkaniu, podobnie jak papier toaletowy, który klienci chętniej kupują w większych, zbiorczych opakowaniach, niż na sztuki. Dobrze mieć na podorędziu  również mniejsze opakowania wymienionych produktów, co sprawi, ze posiadane prze klienta środki czystości szybciej się zużyją i będzie je musiał częściej uzupełniać, ponownie odwiedzając sklep. W ten sposób napędza się sprzedaż tego rodzaju produktów.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Branża PR w Polsce szybko się rozwija

    Polski rynek PR rośnie w tempie ok. 9 proc. rocznie. To trzykrotnie szybciej niż...

  • Polacy wśród internautów najczęściej blokujących reklamy

    Na całym świecie ponad 200 mln internautów blokuje reklamy w przeglądarkach....

  • Ponad 7,5 mln polskich internautów blokuje reklamy

    Liczba polskich internatów blokujących reklamy szybko rośnie i przekracza już...

  • Dzieci spędzają średnio około 18 godzin tygodniowo w internecie

    Ponad połowa dzieci w wieku 10–15 lat ma urządzenia mobilne z dostępem do...

  • Większość internautów akceptuje mniej agresywne reklamy w sieci

    Reklama w internecie jest akceptowana przez większość odbiorców, o ile nie utrudnia...

  • Agencje PR nie są obecne w spółkach Skarbu Państwa

    Automatyzacja treści i schyłek mediów opiniotwórczych to jedne z ważniejszych...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.