Jak otworzyć sklep spożywczy?

Czerwiec 16 2016 11:44AM

Założenie sklepu spożywczego jest marzeniem coraz to większej liczby Polaków. Tym bardziej jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że lokal dopasowany asortymentem do głównych potrzeb klienta, może przynieść wysokie zyski. Jak więc otworzyć sklep spożywczy i jakie należy wypełnić formalności, aby placówka dobrze prosperowała?

Bez biznesplanu ani rusz!

Do rozpoczęcia działalności gospodarczej niezbędne jest ułożenie biznesplanu. Jeśli masz zamiar otworzyć sklep spożywczy, powinieneś szczegółowo zagłębić się w rozpoznanie lokalnego rynku i prześledzenie oferty konkurencji w najbliższej okolicy. Ważne jest także zaplanowanie asortymentu, który dostępny będzie w twoim punkcie sprzedaży (określenie profilu sklepu: tylko i wyłącznie artykuły spożywcze, czy też prasa, alkohol itp.), a także jego jakość (tańsza oferta lub towar ekskluzywny).

Formalności związane z założeniem sklepu spożywczego

Niezależnie od tego, czy świeży przedsiębiorca zdecydował się na otwarcie sklepu samodzielnego czy lokalu działającego na zasadzie franczyzy, nieuniknione jest należyte wypełnienie wymaganych formalności.

Pierwszym krokiem jaki trzeba wykonać jest założenie działalności gospodarczej, czyli zarejestrowanie swojej firmy. W przypadku rejestracji działalności jednoosobowej, wniosek musi być złożony do Centralnej Ewidencji i Informacji o działalności gospodarczej (CEIDG). Jeśli zdecydujesz się na prowadzenie spółki, konieczne jest złożenie wpisu do systemu KRS, a następnie uzyskanie pozwolenia na otwarcie lokalu od Sanepidu i Państwowej Straży Pożarnej. Umeblowanie, wyposażenie twojego sklepu musi całkowicie zgadzać się z zasadami narzuconymi przez te dwie Instytucje.

Sklep spożywczy z alkoholem- jak uzyskać koncesję?

Jeśli zdecydujesz, że w twoim lokalu oprócz artykułów spożywczych będziesz sprzedawał także alkohol, niezbędne jest uzyskanie koncesji. Takie pozwolenie wydawane jest przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta. W twoim przypadku, organ wydaje koncesję detaliczną: to znaczy taką, która obejmuje przypadki, w których alkohol spożywany jest poza miejscem sprzedaży (na okres 2 lat). Ważne jest, aby podanie o zezwolenie złożyć jeszcze przed otwarciem punktu, ponieważ proces ich rozpatrzenia zazwyczaj trwa długo.

Jaki alkohol umieścić w ofercie?

Przy zakładaniu działalności związanej z prowadzeniem sklepu spożywczego, warto zastanowić się nad tym, jakie trunki wybrać do swojej stałej oferty. Odpowiedzią na to pytanie jest przede wszystkim fakt dotyczący lokalizacji twojego punktu. Jeśli na miejsce otwarcia nowej placówki wybrałeś centrum miasta lub zamożną dzielnicę, logiczne jest, że dostępny asortyment powinien spełniać „zachcianki” najbardziej wymagających klientów. W tym wypadku warto postawić na napoje alkoholowe z „wyższej półki”, sprowadzane z różnych zakątków świata (wysokogatunkowe wina, koniaki, whisky, wódki, brandy itp.).

Coraz większa ilość młodych przedsiębiorców, zakładających swoje prywatne sklepy spożywcze, jak i tych, którzy prowadzą lokale na zasadzie franczyzy, decyduje się na korzystanie z usług największych renomowanych firm, proponujących swym klientom alkohol z najwyższej półki. Jedną z nich jest hurtownia alkoholi Eurocash Alkohole, z której oferty zadowolonych jest setki klientów na terenie całego kraju. Firma zaopatrza w asortyment największe sieci spożywcze jak i małe sklepy prywatne w Polsce.

Reklama twojego sklepu- jaką wybrać na początek?

Osoby, które rozpoczynają swoją przygodę z prowadzeniem sklepu spożywczego, muszą zadbać o odpowiednie zareklamowanie go. Na początek postaw na reklamę w lokalnej prasie czy portalach internetowych. Możesz zdecydować się także na skorzystanie z usług miejscowej telewizji, jednak ta opcja niesie za sobą większe koszty. Ważne jest także, aby przed twoim punktem sprzedaży wisiał dobrze widoczny szyld, na którym umieścisz łatwą do zapamiętania, chwytliwą nazwę sklepu. Po niedługim czasie prosperowania lokalu, warto zastanowić się także nad założeniem swojej własnej strony internetowej, również „fanpage’a” na popularnym Facebooku.

Zyski z prowadzenia sklepu spożywczego

Każdy świeży przedsiębiorca, planujący założenie sklepu spożywczego, chciałby dowiedzieć się na jakie zyski może liczyć przy prowadzeniu takiej działalności. W przypadku małych, prywatnych sklepów osiedlowych, marża wynosi zazwyczaj 20-35%, a średnie obroty miesięczne około 60 tysięcy złotych. Odliczając od tego koszty stałe (wynajem, pensje dla pracowników itp.) , właściciel zarabia około 3-6 tysięcy na miesiąc.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Polacy wśród internautów najczęściej blokujących reklamy

    Na całym świecie ponad 200 mln internautów blokuje reklamy w przeglądarkach....

  • Ponad 7,5 mln polskich internautów blokuje reklamy

    Liczba polskich internatów blokujących reklamy szybko rośnie i przekracza już...

  • Dzieci spędzają średnio około 18 godzin tygodniowo w internecie

    Ponad połowa dzieci w wieku 10–15 lat ma urządzenia mobilne z dostępem do...

  • Większość internautów akceptuje mniej agresywne reklamy w sieci

    Reklama w internecie jest akceptowana przez większość odbiorców, o ile nie utrudnia...

  • Agencje PR nie są obecne w spółkach Skarbu Państwa

    Automatyzacja treści i schyłek mediów opiniotwórczych to jedne z ważniejszych...

  • Oklejanie samochodów sposobem na skuteczną reklamę Twojego biznesu

    Biznes rządzi się swoimi prawami i wymusza na biznesmenach kładzenie dużego nacisku...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.