Serwis kserokopiarek – czy warto wchodzić w ten biznes?

Sierpień 3 2016 11:05PM

Każdego rodzaju usługa, która niesie ze sobą serwis/utrzymanie/miesięczne czynsze z założenia wróży nam lepszy zysk niż czysta sprzedaż, chodź nie jest to zarobek łatwy. Chcąc rozpocząć działalność jako serwis kserokopiarek musimy być przygotowani na sporo rzeczy, które nas zaskoczą (pozytywnie lub negatywnie). Pierwszą poważną pomyłką jest tworzyć biznes plan oparty na utopijnych założeniach wyczytanych w sieci. Gorzej jest tylko wtedy jeśli chcemy otworzyć taką działalność bez osoby, która idealnie zna się na kserokopiarkach. Każde udane przedsięwzięcie powinno składać się z osoby, która zna się na temacie jaki będziemy podejmować oraz takiej, która zna się na biznesie.

Korzyści

Każda wymieniona korzyść może generować większe lub mniejsze zagrożenie. Wiadomo, jak w każdej branży są ciemne i jasne strony. To co w serwisie kserokopiarek przychodzi na myśl w pierwszej kolejności to fakt, że jest to produkt bardzo powszechny i potrzebny właściwie wszędzie. To sprawia, że dotarcie do klientów jest trochę łatwiejsze niż w branżach bardziej niszowych, chodź wciąż nie jest ono łatwe.
Kolejnym pozytywnym aspektem jest fakt, że niewiele elementów w maszynach psuje się lub podlega kosztownej wymianie. Jest zaledwie kilka części, które wymagają regularnego czyszczenia czy wymiany po określonym przebiegu. Co więcej producenci kserokopiarek raczej nie ścigają się w wymyślaniu ulepszonych wersji, więc jedna maszyna może posłużyć i w pełni sprostać oczekiwaniom klienta przez bardzo długi czas.

Zagrożenia

Jak wyżej zostało wspomniane jest to produkt powszechny, ale nie każdy chce wydawać (mimo to) na niego pieniądze, tu można wejść w usługę dzierżawy, ale wykalkulować trzeba koszt wszystkich materiałów eksploatacyjnych, napraw oraz odpowiednią ilość serwisantów w firmie, aby wszelkie usługi przebiegały sprawnie. W dużych miastach, gdzie serwisów jest sporo ceny muszą być bardzo konkurencyjne, często na granicy opłacalności.

Dla kserokopiarek trzeba mieć także odpowiednio dużo przestrzeni. Jest to sprzęt głównie o dużym rozmiarze a zawsze musimy mieć chociaż po jednym egzemplarzu maszyn, aby móc pokazać je klientom. Tu ponownie o ile w mniejszych miasteczkach czynsze nie są tak porażające to w dużych miastach chcąc wynająć powierzchnię około 40 metrów kw. trzeba mieć na uwadze duży koszt z tym związany.

Wyżej poruszony temat związany z pozyskiwaniem klientów ma także ciemną stronę. Chcąc prowadzić działalność serwisową na większą skalę niezbędne jest uczestnictwo w przetargach. Niby to powszechne i normalne zjawisko, ale o tyle w tej branży specyficzne, że na palcach u ręki można policzyć ile z przetargów do średnich firm faktycznie się rozgrywają (z pełną weryfikacją, sprawdzianem kompetencji itp.) a ile to jedynie ustawione z góry gierki. Najjaśniej widać to kiedy przetarg na świadczenie usług serwisowych w Warszawie wygrywają firmy z Podkarpacia i na odwrót. Wiadomym jest, że żadna firma nie może pozwolić sobie na koszt wynikający z podróży 300 kilometrów, aby wymienić toner, a jednak takie sytuacje się zdarzają.

Jeśli chodzi o klientów to musimy być przygotowani na jeszcze jedną rzecz- mianowicie przywiązanie danego klienta do konkretnego serwisu. Są firmy, które obsługuje od 20 lat ten sam człowiek i nawet gdyby miało wiązać się to z oszczędnościami zaufanie wypracowane przez lata wygrywa z ceną.

Żaden biznes nie jest łatwy, ale do tego konkretnego trzeba się zabrać z bardzo odpowiedniej strony. Jeśli jesteśmy ekonomistą zacznijmy od zespołu- znalezienie bardzo dobrego serwisanta, o dobrych umiejętnościach komunikacyjnych będzie dla nas kluczem do sukcesu. Pamiętajmy, że to on/oni będą wizytówką naszej firmy. Dobór odpowiedniego zespołu powinien być zawsze dla nas priorytetem. Nie jest to łatwe zagadnienie, ale możliwe, co pokazuje przykład warszawskiego serwisu FixandPrint.

Jeśli z kolei jesteśmy osobą techniczną to znajdźmy kogoś, kto zna się na liczbach, negocjacjach i utrzymywaniu relacji z klientami, aby nie zaprzepaścić wiedzy i ciężkiej pracy włożonej w firmę. Należy się przygotować na to, że pozyskiwanie klientów nie należy do najłatwiejszych ale w serwisie kserokopiarek jest o tyle korzystniejsze, że naszym klientem może być praktycznie każdy.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Polacy wśród internautów najczęściej blokujących reklamy

    Na całym świecie ponad 200 mln internautów blokuje reklamy w przeglądarkach....

  • Ponad 7,5 mln polskich internautów blokuje reklamy

    Liczba polskich internatów blokujących reklamy szybko rośnie i przekracza już...

  • Dzieci spędzają średnio około 18 godzin tygodniowo w internecie

    Ponad połowa dzieci w wieku 10–15 lat ma urządzenia mobilne z dostępem do...

  • Większość internautów akceptuje mniej agresywne reklamy w sieci

    Reklama w internecie jest akceptowana przez większość odbiorców, o ile nie utrudnia...

  • Agencje PR nie są obecne w spółkach Skarbu Państwa

    Automatyzacja treści i schyłek mediów opiniotwórczych to jedne z ważniejszych...

  • Oklejanie samochodów sposobem na skuteczną reklamę Twojego biznesu

    Biznes rządzi się swoimi prawami i wymusza na biznesmenach kładzenie dużego nacisku...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.